Sunday bloody sunday

Hellus!

Very much aktiva preggoblogger madilu rapporterar;
Idag är det söndag och en massa snö ute så det är dag två i fångenskap för mig.
Imorgon ska jag och Niklas till Barnmorski kl 8.00 och hon har lovat att denna gången ska hon inte sticka mig i fingret. *klad hest*

Hon ska bara ta blodtryck och lyssna på bebisens hjärtslag, very simple!
Bara en liten detalj är att c'est bebbe tycker INTE om hjärtslagsmackapären, utan när den börjar låta så flyttar han på sig och rullar runt som James Bond och gör verkligen allt för att komma undan. (Den låter nämligen väldigt högt och det gillar inte unge herr bebis). Men eftersom mr bebbe befinner sig i en livmoder så finns det ett max begränsat område att gömma sig på och till slut ger han upp så barnmorski får checka hjärtslagen i alla fall.

Vad står på agendan idag då?
Jo jag hade tänkt att städa!
Roligt söndagsnöje i know men jag känner att jag måste aktivera mig lite, burn some fat.
Eftersom det är snöigare här än i alperna så städar jag och rullar runt inomhus istället för att våga mig ut.
På riktigt tänk er själva att inte kunna se era egna fötter och så ska ni lunka fram genom snö och is och gud vet vad, som uppbyggt för en katastrof. Jag har undvikit att falla och dö hittills och jag har inga planer på att ändra den statusen.

Jag hade tänkt att börja med en ny grej nu för att utbilda alla söta barn om roliga graviditetsbesvär!
Först den här veckan är BRISTNINGAR! DA DA DA DUM!



För det första: det är absolut inte min mage på bilden, bruden är i vecka 36 men det fortfarande synd som fan om henne. Vad är då bristningar? Det är vad som händer när det undre hudlagret inte riktigt hänger med när det ska expanderas och sånt roligt.  Då bildas såna här roliga små saker. Jag kan räkna mina bristningar, de är ytte pytte små och vääldigt bleka så jag misstänker att de kommer att försvinna ganska snabbt efter att bebisen är ute. Nån dag när jag har spegel och bättre ljus tillgängligt så kommer det bildbevis.

Men jag förstår inte grejen med att hennes är röda, liksom in your face röda. Mina är hudfärgade om möjligt lite blå.. eller så är det en blodådra. haha. Bra koll!
Aja anyhoo! Hur man kan undvika detta är tydligen att dricka vatten och smörja i c'est belly med hudlotion så att flabbet håller sig elastiskt.


Så nu håller mitt internet på att dö och jag ska städa!

Toodles!
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0