Everybody's having fun to the sound love

Oh hai!
dålig uppdatering i kno men jag är en busy woman.
Sen lite gravid trött och segis men jag vet att ni förlåter mej.
I helgen har jag och millmutt tittat på McFly dvdn. Väldigt sevärt
när Harry klämmer en finne på Dougie.. asså.. dvdmaterial fo life.

Niklas ligger här bredvid och kläcker us sig att det är dansbandsvarning på McFly.
Eller melodifestivalen...asså det är nästan att man slår på den lilla saken.
Niklas-san gjorde en rolig bsak i fredags. Kom hem med half baked och rosor.
Detta gillar vi<3

Så lite pregnancy update:

Graviditetsvecka 9

Du ser ännu inte gravid ut,
men kanske märker du att byxorna eller kjolen sitter tajtare i midjan.

Illamåendet är ofta envist, liksom tröttheten.
 Hormonomställningen mjukar upp tandköttet och många kvinnor småäter
 på grund av sitt illamående så tänderna kan fara illa.
Det är viktigt att du sköter din munhygien under resten av graviditeten.

Många kvinnor kan inte riktigt glädja sig åt sin graviditet,
 många anklagar sig dessutom själv för det -
"det måste vara något fel på mig eftersom jag inte kan glädja mig normalt som alla andra".
 Men du är inte ensam om det! Det är ganska vanligt! Andra känner oro för barnet, för jobbet,
 för äldre barn, eller oro inför framtiden. Prata med din man/sambo!

Barnet växer och är nu ungefär 2,7 cm från huvud till stjärt.
Ögonlocken är på väg att utvecklas men fortfarande är ögonen vidöppna,
 men ögonens linser är täckta av en hinna. Näsan börjar bukta ut och öronen börjar synas.
Det finns en antydan till bröstvårtor och det finns små bröststrängar som senare blir mjölkgångar.
Hjärtat är färdigt med sina fyra kammare. Barnets kön är bestämt från början men nu börjar äggstockar eller testiklar utvecklas.


woho det går framåt för den lille saken!
Vi ska skrivas in hos mödris på torsdag
Yippie hoho

En ensam en

Kommentarer
Postat av: Emma

svar: Trist, men det är ju så det är..



(svar på kommentar för typ 3482368923 år sen)

2009-09-21 @ 15:22:20
URL: http://emmzie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0