Lacking

Hallos!
Jag vet dålig uppdatering men livet är inte solsken och rosor och bra uppdaterade bloggar alla gånger.
Anyhoo! Hur är livet i björnlunda?  Det rullar på.. förhoppningsvis har vi en egen lägenhet den 1:a december.
Bebisen i tha magen lever runt och växer så att det knakar. Tydligen så ska jag kunna känna hur den rör sig om typ 1 ½ vecka. Coolish va!

Jag har fått i uppdrag av Zoes mami att lämna in hennes dräkt vilken jag skall göra, kanske nästa helg eller näst nästa. Vi får se hur jag orkar. Grejen med graviditeten är att efter vecka 12 så ska illamående minska men jag spyr mer nu än någonsin, Why man.. why?

I helgen hava jag spenderat min tid hos papi med lillasyster. Jag har införskaffat ett par fab stövlar!
Oh kärlekshistoria!
Jag hade letat med ljus och lykta över hela Nacka Forum innan jag fann dem på Newyorker!
Jag har höga krav när det gäller nya vinterskor, dels kan jag inte springa omkring jättetjock i högklackat men jag vill inte ha såna ugly ass uggs. Nu har jag iaf hittat ett par och jag älskar deem! yeey!

Det var egentligen meningen att jag skulle spendera helgen med Cami och Emma men Cami har fått en släng svinis verkar det som. Så jag är bannlyst från att träffa henne:(
Anyhoo apropå svinsjukan så fick jag hem någon rolig kallese om att jag tillhör en riskgrupp som gravid.
I laugh at svininfluensa! Nej men seriously det är typ inte testat på gravida så who knows vilka konsekvenser det kan ha. Så jag kommer att vänta tills våren typ och tills jag får det helt svart på vitt att det inte är farligt.

Graviditetsvecka 14

Din bebis är nu 8.1 till 11.4 cm från huvud till stjärt, och väger omkring 52-68 gram. Storleken motsvarar ungefär en grapefrukt. Ansiktet hos fostret utvecklas alltmer; nu kan man tydligt se en näsrygg och att öron och ögon vandrar mot sina slutliga positioner på huvudet. En annan stor förändring är bildandet av lanugohåret som är ett fint hår som växer över hela kroppen i virvlande mönster efter hudens struktur (som senare bland annat kommer att utgöra bebisens fingeravtryck). Lanugohåret kommer att falla av innan förlossningen och ersättas av grövre hår. Bebisens sköldkörtel har mognat och börjar producera hormoner. Om bebisen är en pojke så bildas en prostata, och hos flickor vandrar äggstockarna ner från magen till ljumskarna. De mjuka broskdelarna börjar nu också delvis att omvandlas till skelett. Bebisen har ögonbryn men inga ögonfransar.


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0