D-Day

Hallos!

Dålig uppdatering jag vet men det är pga att jag och Niklas håller på att flytta till
vår söta lilla lägenhet samt att jag har haft råångest över ultraljudet.
Min mamma har hela tiden sagt att det är stor risk att man får missfall osv.
därför var jag jätterädd under ultraljudet idag.
 Barnmorskan såg det på mig och jag berättade att det värsta som kunde hända
 är att fostret är dött eller att den är missbildad eller så.

Så jag fick dra ner mina byxor och dra upp tröjan så smörjde hon i min mage med en ultra läskig gel. Viktigt att komma ihåg att urinblåsan måste vara full annars ser man inte lika bra på skärmen som man ska. Urinblåsan ligger alltså under livmodern och när den är full så trycks den uppåt. Så där låg jag, halvnaken och insmörjd som en kalkon på thanksgiving (dessutom jävligt kissnödig) och så kommer barnmorskan med en stor typ rollgrej och pressar den mot min mage. Jag känner att paniken sprider sig och tänker att hon inte kommer att hitta den eller att hon inte kommer se några hjärtslag.

Sedan ser vi ett litet hjärta som slår superfort.

Och barnmorskan pekar ut huvud, ansikte och ben, Vi ser hur den sprattlar och jag känner samma konstiga dunsar som jag har gjort de senaste dagarna. Jag förstår att det är inte jag som är galen utan bebisen rör faktiskt på sig. Så hon kollar och ser inga konstigheter, allt ser ut som det ska. Hon flyttade fram mitt förlossningsdatum till den 22 istället för den 24 april. Vi fick en bild att ta med oss hem och jag säger bara... Mer känslor på en och samma gång har jag nog aldrig upplevt. Lättnad över att den lever och sen vidare fram till paniken när man inser att Jävlar... det här är på riktigt... Jag ska bli morsa...


Bebis vecka 19

over and out<3


Kommentarer
Postat av: Kvalster

Dra mig baklänges! Jag tror jag faktiskt ser näsan (och det e en väldigt fin näsa det) och guu va underbart söt bebis är!!! Har du nágra namnförslag??? är det boy or gurl? Va jag lackar pá mig själv för att jag inte hinner komma hem och klapa mage och lyssna pá bebisljud och känna jui jitsu kicks o sánt.. :'( Jag kräver mer magbilder sá fár du cyber-klap av mig istället. ;) När jag kommer hem sá har lilla bebis redan sett världen juu, ohjeuuu... Det var iaf ett väldigt vackert ultraljudsbild :) Haha ïnsmörjd som en kalkon pá Thanksgivin", det e faktiskt thanksgivin idag Madilu och jag ska käka turkey och nu kommer jag tänka pá dig och typ börja garva och rama av stolen när jag ser kalkonen pá bordet :P <3 Take care :D

2009-11-26 @ 21:44:17
URL: http://emilyjane.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oh Madilu vad kul att du och babyn mar bra. Hoppas att du har det bra borta i Sverige medans jag och Emily ater kalkon har borta i USA.

2009-11-27 @ 04:22:19
URL: http://jhannaz.blogg.se/
Postat av: Emily

ohjee uppdatera Madilu!!!! :D jag sitter å väntar å väntar på uppdatering :) <3

2009-12-05 @ 06:18:35
URL: http://emilyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0