Xmas Snow

Haaai!

Gillar att det snöar och är kallt ute. NOOT!
Ovärt så det heter beda liksom.. palla om jag halkar någon gång, inte en jävel som kommer att hjälpa en gravid människa i knipa. Får ligga och sprattla som en skalbagge..

Anyhoo på söndag ska jag iaf gå och se på HCE  juluppvisning<3 ska bli jättespännande!
Jag förväntar mig awesum moves från mina apisar som nu går i tha A team!

Och här kommer något som ni alla har väntat på magbild!!





Jag är jättetjock! Kan känna den lilla alien röra på sig... läskigt värre.
Titta på magen.. ni vill klapa den!
Bra att jag fixa en bild så navel fick synas denna gång.
Skillz that killz

Gravid vecka 21
Din bebis blodcirkulation är nu komplett och helt fungerande.
 Navelsträngen fortsätter att växa och bli tjockare alltmedan blodet strömmar med avsevärd kraft igenom för att förse bebisen med syre och näring.
Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.
Storleken kommer att fördubblas under andra halvan av graviditeten.
Bebisen är nu c:a 18 cm lång från huvud till stjärt och väger ungefär 300 gram.

Nu mognar de olika organen.
 Matsmältningssystemet fungerar redan på ett grundläggande sätt och bebisen kan svälja
 fostervatten och ta upp vatten och socker och sedan göra sig av med restprodukterna.
 Denna mekanism är en förberedelse på livet utanför livmodern.
I blodet finns det redan ett stort antal röda blodkroppar, och vita blodkropparna börjar att bildas.
 I munnen börjar små smaklökar att bildas på tungan.

I princip alla kan nu se att du är gravid! (no shit sherlock)
Din livmoder borde nu kännas ungefär 2 cm ovanför din navel.
Du har antagligen ökat 4-7 kg (minus 2 kg) i vikt och allteftersom
bebisen börjar bilda sina fettreserver kommer också din vikt att öka.
Under de kommande 10 veckorna kommer du att gå upp ungefär
hälften av den totala viktökningen under hela graviditeten.
Du kanske också märker av en ökad aptit eftersom du behöver 500 kcal mer per dag för att försörja din ökade ämnesomsättning.
 Det är bra att undvika mat som innehåller mycket fett, socker och kalorier, och istället äta frukt, grönsaker, spannmål och anndra naturliga baslivsmedel.

hahah! jag kommer fortsätta äta massa godis.. mumsi mumsi

xoxo


Kommentarer
Postat av: Emily

Aáááhhh!! älskar magbilder! :D <3 va söt magen e! Vill klappa men det gár inte sá bra härifrán, gillar att du uppdaterar :) Men jag har ännu inte kommit pá nágot bra mansnamn att lägga i hatten át dig, har massa flicknamn men jag tror inte att det hjälper dig nágot dock :P Kämpa pá och jag lovar att om du halkar sá hjälper jag dig upp ;) <3

2009-12-15 @ 06:53:17
URL: http://emilyjane.blogg.se/
Postat av: Tyson

Fiiin tjockis-mage. Snart kommer Tyson och klappar! Förhoppningsvis hinner jag förbi i mellandagarna, men annars den 2a <3!!

2009-12-15 @ 14:26:46
URL: http://linntyson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0